piątek, 24 maja 2013

Jak ćwiczyć na skakance?

Od jutra będę skakać na skakance. Obiecuje!!
Jest to jedna z naszych ulubionych zabawek z dzieciństwa. 
W dorosłym życiu może być to formą treningu cardio, który angażuje mięśnie rąk, nóg, brzucha, wzmacnia kości i poprawia równowagę. 

Mam dla Was 5 ćwiczeń ;)

1.Zrób zamach skakanką i podskocz, gdy będzie mijać twoje stopy. Nie musisz skakać wysoko, tylko na tyle, by swobodnie rozprostować skakankę. Lądując rozłóż ciężar ciała równomiernie na obu stopach. Wykonuj ćwiczenie przez minutę, a przez kolejną minutę odpocznij.

 2.Zrób zamach skakanką i podskocz, gdy będzie mijać twoje stopy. Wyląduj na prawej stopie, a przy następnym obrocie skakanki – na lewej. Skacz z nogi na nogę tak jakbyś biegała w miejscu. Ćwiczenie wykonuj przez minutę, a przez kolejną odpoczywaj.


 3.Przez osiem obrotów skakanki skacz z nogi na nogę, tak jak w kroku poprzednim, a przez kolejne osiem na obie nogi – tak jak w kroku pierwszym. Powtarzaj ten schemat przez minutę, przez kolejną minutę zrób przerwę, a następnie powtórz całą sekwencję jeszcze raz.



4.Skacz z nogi na nogę, tak jak w kroku drugim, ale tym razem unoś kolana wysoko, tak by przy każdym podskoku były ugięte pod kątem 90 stopni. Ćwicz prze minutę, a przez kolejne 60 sekund zrób przerwę.

5.Przez 5 minut wykonuj normalne podskoki lub skoki z nogi na nogę. Jeśli to dla ciebie zbyt długo, skacz przez minutę, przez kolejną odpoczywaj i tak 5 razy. Postaraj się wykonać w sumie przynajmniej 600 skoków.

 
 
MOTYWACJA:
 
 

 Która Wam się najbardziej podoba?








Skaczecie na skakance? Co o tym myślicie?





Ćwiczenia zostały pobrane ze strony: http://www.tipy.pl/artykul_15257,jak-cwiczyc-na-skakance-trening-15-minutowy.html

11 komentarzy:

  1. Bardzo nie lubię swoich nóg, ale patrząc na takie zdjęcia zawsze nabieram chęci na ćwiczenia! (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Skakanka jest świetnym ćwiczeniem na wszystko :) Chyba przemyślę ponowny zakup tego fajnego dziecięcego gadżetu ;)

    A może do regularnego skakania zmotywuje cię moja akcja http://aniolniecoroztargniony.blogspot.com/2013/05/dwutygodniowy-projekt-jestem-z-siebie.html. Czekamy na nowe uczestniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chętnie i ja bym sobie poskakała, jednak coś mi się wydaje, że sąsiedzi znienawidzili by mnie jeszcze bardziej :D ale kto wie...po tych motywacji stało się to dla mnie kwestią czasu :)
    pozdrawiam,
    summer-body.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Też muszę zacząć niedługo skakać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli jest ktoś chętny do wzięcia udziału w wyzwaniu ze skakanką do zapraszam do odwiedzenia karty ''WYZWANIA'' ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopisałam Cię do projektu "Jestem z siebie dumna!". Ruszamy od poniedziałku! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. źświetna notka! opisu takich cwiczen wlasnie dluuugo szukalam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie :) skad masz zdjecia skaczącej pani ?:)

      Usuń
    2. Na samym końcu postu malutkim druczkiem jest umieszczony adres stronki, z której zostało to pobrane ;)

      Usuń
  8. A macie cos na brzuch

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeżeli wyrazisz swoją opinie ;)
Zapraszam do komentowania.